دسته بندی اپلیکیشن های موبایل موجود در بازار
نوشته شده توسط : عباسی

یکی‌از کاربرد های مشخص و معلوم سازی اشکال و مجموعه بندی های نرم افزار گوشی، وصال به فهم و شعور مشترک طراحی اپلیکیشن برای دست یابی به نرم افزار متبوع از جانب بسط دهندگان و یوزرها میباشد. معلوم شدن نوع نرم افزار گوشی به یوزرها یاری می نماید تا بتوانند به نرم افزار گوشی متبوع خویش، خوب و سریعتر دسترسی داشته باشند و پیش از دانلود و به کار گیری از آن بدانند که کارکرد این نرم افزار تلفن همراه در چه حوزه ای میباشد. از طرفی برای مسائل فنی و تجاری از سمت توسعه و گسترش دهندگان، در گفت و گو نرخ‌گذاري ها و وصال به نقطه مشترک برای توسعه و گسترش، کاربرد های فراوانی دارااست. در نوشته‌ی علمی قصد داریم تا به‌این تنوع مشاهده کرد یوزرها و از نگاه توسعه و گسترش دهندگان بپردازیم که به دو مجموعه بندی تقسیم می شود.

1-اشکال نرم افزار از دید فنی

2- گونه های نرم افزار از نگاه کاربرد

از نظر یوزرها دو مرجع اصلی برای این مجموعه بندی وجود دارااست. سایتهای appstore و playstore برای دو سیستم استدلال اندروید و ios مهم ترین و بزرکترین مرجع دسترسی به نرم افزار های تلفن همراه می‌باشند. نکته ای که وجود دارااست این میباشد که بعضا از این تیم بندی ها با یکدیگر همپوشانی دارا‌هستند و به طور قطعی فعالیت نمیکنند.
اشکال نرم افزار تلفن همراه از لحاظ فنی:

اشکال نرم افزار تلفن همراه از حیث فنی

 

اپ اینترنت (Web View)

نرم افزار ساکن (Native)

نرم افزار ترکیبی (Hybrid)


1-نرم افزار های ساکن یا این که نرم افزار نوتیو(native app)

native apps

نرم‌افزار ساکن برای استعمال در یک پلت فرم یا این که دستگاه خاص پباده سازی شد‌ه‌است.این تیم از نرم افزار ها به صوت ماهر اپلیکیشن نویسی میشوند و اکثر اپ های گوشی پیروز و پر اسم و رسم از این نوع اپلیکیشن نویسی سود کرده اند هماهنند نرم افزار هایی از قبیل: اسنپ ، تپسی، دیجی متاع و ... . اپ گوشی مستقر یک اپلیکیشن میباشد که در یک لهجه نرم‌افزار نویسی خاص مانند Objective C برای iOS و Java برای سیستم دلیل های آندروید کد نویسی گردیده‌است. اپلیکیشن های مستقر موبایل، همت سریع و امکان اعتقاد بالا را ارائه میدهند. آنان همینطور به دستگاه های متعدد تلفن مانند دوربین و محل کار نشانی دسترسی دارا هستند. علاوه بر این، یوزرها می‌توانند از بعضی اپ ها فارغ از اتصال به وب به کار گیری نمایند. با این حالا، این نوع اپلیکیشن برای گسترش مستلزم هزینه میباشد، چون مختص یک سیستم ادله پباده سازی می گردد، و کمپانی را بدون چاره می نماید تا ورژن های تکراری را که در سیستم دلیل های دیگر فعالیت می نمایند، بسازد. اکثر بازی های ویدئویی اپلیکیشن های مستقر تلفن همراه میباشند.

معمولا اشخاص نرم‌افزار های مرسوم گوشی را از مغازه های نرم افزار مانند دکان اپ اپل یا این که مغازه گوگل دانلود می نمایند. یک اپلیکیشن مستقر فقط می‌تواند روی یک نوع سیستم استدلال موبایل انجام گردد: iOS، Android، Blackberry، Symbian، Windows Phone، WebOS، و غیره. در‌صورتی‌که می‌خواهید تجربه نرم افزار خویش را برای یوزرها Android یا این که Blackberry نیز در دسترس یوزرها قرار دهید، نیاز به بسط و محافظت یک ورژن غیر وابسته از اپلیکیشن دارید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: